19 Mayıs 2009

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ

Firmalar için sadece ürün satmış olmak önemli olmamalı. Satıştan sonrada müşteri memnuniyetini sağlamakda firmaların üzerinde durması gereken bir konudur. Firma yetkilileri satışı yapana kadar birkaç şey söyler yok şu kadar yıl garantimiz var yok işte bir sorunla karşılaşırsanız hemen ayarın gibi. Ama bu sözler birçok firma için satış yapıncaya kadar geçerli oluyor. Satış sonrasında bu sözlere birçok bahane bulunuyor. Garantisi olan bir ürünü aldıktan sonra garanti süresi dolmadan arıza çıkıyor. Bu arıza pek çok sefer müşteri hatası olduğu için bozulduğu söylenip garanti kapsamına alınmıyor. Veya bu hatayı kabul etseler bile bu ürünün düzeltilip veya değiştirilip tekrar müşterinin eline geçmesi oldukça uzun zaman alıyor.

Bu bahsettiğim olaya benzer bir olay da başıma geldi. 2 yıl garantisi olan, bir sorunla karşılaşırsanız bizi hemen arayın denilerek Yatsan markalı bir yatak aldık. Almamızın üzerinden henüz 1 yıl bile geçmemişti ki yatağın köşesinde yırtık oluştu. Bunun üzerine servisini aradık. Servisten yetkili birisinin bize gelmesi oldukça uzun zaman aldı. Sebep olarak arabalarının hiç boş kalmadığı gösterildi. (Sanki Fizan’da oturuyoruz.) Arabalarının bir tanesi boş kalmış olmalı ki 10 gün önce geldiler ve düzeltmek için yatağı götürdüler. Yatak servise gideli 10 gün oldu ama ne gelen var ne giden. Bakalım ne zaman geri gelecek.(Muhtemelen arabalarının boşalmasını bekliyorladır.) Müşteri hizmetleri ile konuştuğumuzda da sürekli ilgileneceklerini söylüyor. Bu nasıl ilgiyse…

Pek çok şirket öncelikli hedefleri arasında müşreti memnuniyetini sağlamak olduğunu söylese de bunu gerçekleştirmeyi başaran çok fazla firma maalesef yok. Buda onların müşteri kaybetmelerinin bir sebebidir. Oysa ki firmalar gelirlerinin büyük bir kısmını eski müşterilerinden kazanıyorlar. Bunun için ürünün satışından sonra müşterilerinin memnuniyetini sağlamak için daha fazla ilgi göstermeleri gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder