24 Mayıs 2009

KRİZ DÖNEMİNDE BİRÇOK MARKA REKLAMI KESTİ

Reklamı en çok azaltan sektörler finans,mobilya,inşaat oldu.Diğer sektörlerden en çok dikkat çekenleri ise;Ülker,Alpella,Algida Amaze,Ülker Cocostar,Fortis,Persil,Rinso,Danone,Pakplast,Braun,Teb ve Fiat oldu.Reklamın iki işlevi vardır;tüketiciyi bilgilendirmek ve ikna etmek.Reklam yoluyla tüketimin artırılması amaçlanır.Yeni bir üründe yada var olan ürünün hatırlatılmasında üretici ile tüketici arasında reklam iyi bir iletişim aracıdır.
Talebi arttırmak için reklam iyi bir yoldur.Reklamlar sadece bilgilendirme yada ikna etmek amaçlı yapılmaz tabiki.Firmalar belli bir marka imajı yaratmak içinde reklam yaparlar.Ülkelerin hayat düzeyi ile reklam harcamaları arasında doğru orantı vardır çünkü reklam talebi canlandırır.Reklam ile elde edilen büyük pazarlar ülkelere önemli ölçüde ekonomik kalkınma hızı sağlar.Görüyoruz ki,reklam sadece basit bir rekabet ve satış arttırma aracı değil,tüketiciyi aydınlatan bilinçlendiren bir araçtır.
Ülker reklamlarını %49 oranında azalttı.Kriz döneminde ülkerin favori markası ise reklamların yüzde 13'ünü ayırdığı DİDO oldu.Firmanın en çok reklam verdiği diğer markalar ise Dankek,Golden,Metro oldu
2009 yılının ilk üç ayında televizyona en büyük reklam yatırımı yapan firma açık ara ile unilever oldu.Unilever'in en çok reklam yaptığı markalar ise;Knorr,Lipton,Cif ve Omo...
Reklam sürelerindeki ciddi yükselişle dikkat çeken firmalar ise Türk Telekom ve Nestle oldu. Yedi markası için verdiği reklamlarla, büyük bir atağa kalkan Nestle Türkiye'nin reklamları da yüzde 109 arttı.2009'un birinci çeyreğinde yapılan ölçüm sonuçlarına göre; üç aylık dönemin en uzun süreyle reklam veren markası Turkcell oldu. Reklam yatırımı hemen hemen aynı oranda devam eden Turkcell, ekranlarda 81 saat yer buldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder