13 Nisan 2009

Tariş / Ta-ze

Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Tarım Satış Kooperatifleri Birliği’nin 2001 yılında 28.000 üretici ve 33 kooperatifin sermayesiyle kurduğu Ta-ze, dünyanın en inovatif butik zeytinyağı markası. 300 çeşit ürünüyle, ABD Chicago, Kanada Toronto ve Almanya Düsseldorf kentlerinde butik mağazaları bulunan Ta-ze 2007 yılında İsrail Tel Aviv’de yatırımlar yaptı, İspanya ve İtalya’da da vaka çalışması olarak ele alındı, Türk Tarımında Tasarım Yolu ile Kazanım başlığı ile yabancı yayınlara konu oldu.
Ta-ze, kurucu ortaklarının ürünlerini iç ve dış pazarlarda en etkin şekilde pazarlama, satış ve dağıtımını sağlama hedefleriyle kurulan bir marka. Avrupa Tasarım Yönetimi’nden orta ölçekli şirketler kategorisinde ödüle de sahip. Tariş Zeytin Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü, ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı mezunu ve Pazarlama yüksek lisansı yapmış olan Ece Güçer, ''Tariş Avrupa Tasarım Yönetimi için değişik bir modeldi. Zeytinyağı her şeyden önce bir tarım ürünü. Jürinin ilgisini çeken Ta-ze konsepti oldu. Zeytinyağını özel şişelerde farklı konseptle sunmak, mağaza tasarımı, etiket tasarımı, doğal ürünlerin hangi şekillerde kullanılacağına yönelik katalog ve broşürler, zeytin ve zeytinyağı aksesuarları, zeytin yaprağı çayı, zeytinyağlı kişisel sabunlar, kitaplar ve bir çok detay farklılık yaratıyor.'' diyor. Güçer, tasarımın pazarlamayla ilintili olduğunu erken fark ettiklerini söylüyor. Bu fikrin şekillenmesi de aynı doğallıkta olmuş, “Samimi deneyimlerimizi doğal ortamlarda paylaşmak ve tüketiciye daha yakın olmak istedik. Markayı konumlandırırken bunu zincir marketlerde yapamayacağımızı biliyorduk. Bir diğer hedefimiz zeytinyağı kullanımını arttırmaktı.”
Marka değerinin kârlılığa nasıl etki ettiğini ise şöyle ifade edebiliriz; tasarımı stratejik olarak tüm faaliyet alanlarına yayan kuruluş, 2000 yılı öncesinde markalı zeytinyağı pazarında 5’inci sırada ve pazar payı % 11 seviyelerindeyken, 2004 yılında pazarda ikinciliğe pazar payını % 29’a çıkardı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder