1 Nisan 2009

BEBEKLER KRİZ DİNLEMEDİ,BEBEK BEZİ PAZARI %14 BÜYÜDÜ

Birçok sektörü ciddi çöküntülere uğratan kriz,bebek bezi pazarını teğet geçti:)800 milyon lirayı aşan Türkiye hazır bebek bezi pazarı,2008 yılında yüzde 14 büyüme gösterdi.Tüketiciler kendi ihtiyaçlarında fedakarlık etsede bebeklerinin ihtiyaçlarını ön planda tutuyorlar.Sektörde çok miktarda üretici olduğu için oldukça yoğun bir rekabet ortamı var.bebek bezinin ülkemizde krize uğramamasının en büyük nedeni şüphesiz ki;yüksek doğum oranlarıdır.
Bebek bezi pazarı miktar olarak,büyüme payı olarak azalma yaşamasada markalar arası geçişler yaşanacaktır.Bu geçilerin sebebi ise ekonomik olanı tercıh etmeye yönelik olan eğilimdir.Tüketicikler özellikle kriz döneminde ,makul fiyatlı olanı tercih ederler .Bu yüzdende firmalar arası rekabet kızışacak,tutundurma faliyetlerinin bir parçası olan promosyona indirimlere olan eğilim artacaktır.
Türkiye bebek bezi pazarında P&G firması Prima markasıyla,Hayat Kimya Molfix ve Beben markalarıyla,Kimberly Clark Huggies markasıyla,Ülker Baby Star markasıyla,Ontex Canbebe ve Bello markalarıyla rekabet eden güçlü oyunculardır.Tabiki herbiri farklı segmentte konumlanıyorlar ve konumlandıkları bu segmentte varlıklarını sürdürüyorlar.Örneğin Molfix kendıne ekonomik bi segment seçmiş ve pazar payının yüzde 23'üne ulaşmıstır.En pahalı bebek bezi Primadır.Primada en ucuz prima marka bebek bezinin nerde satıldığını internette yayınlıyor ve böylece annelerin market market gezmelerine son veriyormuş.Ülker Baby Starda numune kampanyası yapıp baby star sitesindeki formu dolduran herkese baby star numune paketi gönderiyormuş.Bunlarda firmaların pazarda yaşamlarını sürdürebilmek için yaptıkları bikaç uygulama örneğiydi.
PELİN NEZİR

1 yorum:

  1. Ülker'in bebek bezi pazarına girmesi hakkında ne düşünüyorsun bu arada?

    YanıtlaSil