3 Nisan 2009

HAVADAKİ REKABET

Kriz döneminde yaşanan durgunluk ve kış aylarınında etkisiyle havayolu seyahatini tercih eden insan sayısındaki azalma nedeniyle hava yolu şirketleri bu durgunluğu harekete çevirmek için birbirleri ile promosyon yarışına girdi. Firmalar bu durgunluğu çeşitli kampanyalar düzenleyerek atlatmaya çalışıyor.
Bu kampanyalardan bazıları;SunExpress'in başlattığı "49 Koltuk 49 TL" sı ile adından sıkça söz ettirmişti. Şimdi de 20. yılını kutlayan SunExpress "20 Uçuşta 20 Koltuk 20 TL" kampanyasını başlattı. Pegasus ise şu sıralar reklamlarını gördüğümüz "Her şey dahil 33.99 TL'ye uç" kampanyasını uyguluyor. Uçuş sonrası müşterilerinin ihtiyaçlarını düşünen Pegasus ve Thy; müşterilerine otel ve araç kiralama konularında da yardımcı olmakla birlikte özel indirimler uyguluyor. Ayrıca şirketlerin çıkarmış olduğu uçuş kartları ile indirim olanakları vererek daha çok müşteri çekmeyi hedefliyorlar(Thy;Miles&Smiles, Atlasjet;Jetmil, Pegasus; Pegasus Kart).

Eskiden lüks harcama olarak görülen havayolu ulaşımını insanlar genelde acil durumlarda kullanırlardı. Zaten insanların istediğini zaman, istediği yere uçak seferi bulması da oldukça güçtü. Şimdi ise uçaklar hem rahatlık hem de zaman açısından tercih ediliyor. Talebinde artmasıyla firmalar sık sık seferler düzenliyor. Örneğin Pegasus İzmir'den İstanbul'a haftanın 7 günü günde 8 sefer yaparak müşterilerinin isteklerini karşılamaya çalışıyor.

10-15 sene öncesi Thy'nın monopoly bir şirket olması sebebiyle oldukça yüksek olan bilet fiyatları, piyasaya yeni giren şirketlerin rekabet etkisi yaratmasıyla birlikte fiyatlar düşüşe geçmişti. Düşen bu fiyatlardan, düzenlenen bu kampanyalardan ve artan hizmet kalitesinden faydalanan gene müşteriler oldu.

1 yorum:

  1. Havayolu ulaşımının artık lüks tüketim olmadığını bir de havaalanı işletmecileri anlasalar çok iyi olacak. Küçük su 5 lira, kahve 15 lira.

    YanıtlaSil